Autohaters plegen diefstal





 

De nieuwste rage in autohatend Nederland is het afsluiten van wegen en wijken voor sluipverkeer. Tijd voor de heropening van de fiscale discussie over het begrip "eigendom", want wie heeft de aanleg van de infrastructuur in dit soort wijken betaald?



Het probleem: een wijk heeft overlast van sluipverkeer
De oplossing: sluit de wijk af van al het verkeer en zorg ervoor dat de bewoners met behulp van pasjes in de eigen wijk kunnen komen.



Het opperhoofd van 3VO, van der Doef, heeft zich nu publiekelijk uitgesproken als auto-hater. Het is niet meer om de verkeersveiligheid te doen, het is om die auto te doen. Die auto moet eruit en alle middelen zijn geoorloofd. 3VO wordt immers tegenwoordig bestuurd door milieu activisten.



Het begrip "eigendom" staat in de fiscale discussie vrijwel centraal, omdat belasting betalen een gelegaliseerde vorm is, van het afnemen van andersmans eigendom. Deze vorm van onteigening wordt acceptabel geacht, omdat de besteding van de belastinggelden ten goede komt van het algemeen belang, van iedereen dus. "Tax buys civilization" is het motto van een overheidsfiscalist.



We kunnen ons dan terecht afvragen, of het afnemen van andermans eigendom nog acceptabel is, wanneer de groep mensen die van de uitgaven kunnen profiteren zeer beperkt is. De profiteurs van deze gelden worden aangewezen door een "rechtvaardig" bestemmingsplan van een gemeente.



Wanneer belastinggelden worden besteed om openbare wegen aan te leggen die enkel door de bewoners van een bepaalde wijk gebruikt mogen worden, wordt de onteigening van het eigen kapitaal dus regelrechte diefstal! De gelden worden dan niet meer besteed aan het algemeen belang, niet iedere Nederlander die hier aan meebetaalt kan nog van de uitgaven meegenieten!



Betalen de bewoners zelf de aanleg van hun eigen infra-structuur? Natuurlijk niet! Die betalen wij allemaal! Kun je nagaan wat voor een rompslomp je krijgt als je in zo'n wijk woont en je krijgt je schoon-ouders over de vloer.



In Amsterdam, langs de Amstel bestaat er al zo'n wijk, waarbij de straat van de gelukkigen is afgesloten met een hek. Nieuwkomers met dit soort plannen zijn de gemeente Delft die de parallelweg aan de A13 willen afsluiten voor sluipverkeer en van plan zijn om een pasjes systeem in te voeren. Ook de gemeente Goes broedt op dit soort plannen. Laten we dan ook hopen, dat de hulpdiensten in staat zijn om een minuut eerder te vertrekken, zodat zij niet belemmerd worden door een verkeerswerend hek om de wijk. Misschien moet u wel een minuut eerder naar de hulpdiensten bellen, zodat zij nog in staat zijn om op tijd te komen!



Dat de wijkafsluiting een nieuwe streek van auto-hatend Nederland is, moge duidelijk zijn. Waar demonisering van de automobilist toe geleid heeft hebben we al gezien. Onlangs is heeft er een dodelijk ongeval plaatsgevonden, waarbij twee politie agenten het leven lieten. Oorzaak: te hoge snelheid in een Duurzaam Veilige straat, volgepropt met snelheidsremmers.



Ik wens de fatsoensrakkers in Amsterdam, Delft en Goes veel succes met hun moralistische plannen. Natuurlijk moeten er eerst een aantal excessen plaatsvinden die gerelateerd zijn aan het weren van verkeer. Of de "gelukkigen" uit de afgesloten wijk, moeten eerst steen en been klagen over de overlast, alvorens men inziet dat deze vorm van diefstal van belastinggelden een ongewenst leefbaarheidseffect heeft en een ongewenst risico met betrekking tot de hulpdiensten.

 
 
Bron: Bron:  Flitsservice.nl
 
  6-1-2003  


|

FlitsKaart