Petitie richting de media, doet u mee?





 

Onderstaande brief gaat morgen naar alle kranten, en naar alle politieke partijen. Ben je het hiermee eens, steun mij, mail je naam (en woonplaats) (plus de namen van eventuele andere symphatisanten) naar [email protected], zodat je als mede-ondertekenaar onderaan de brief komt.

Dit is de tijd voor actie. NU kan het nog. Vergeet even de verschillen tussen FS en TTC, NU moet het!



De brief:



L.S.



De gehate flitspaal wordt vervangen door trajectcontrole. Eindelijk is Koos Spee daar waar hij altijd al wilde zijn, de volledige controle over de automobilist. In plaats van steekproefsgewijs de snelheid te meten wordt u permanent achtervolgd. En de argumenten klinken zo vriendelijk.


Dat de files minder worden dank zij trajectcontrole is een grote fabel zoals blijkt uit de proef die nu op de A1 gehouden wordt. Dat het verkeer veiliger zou worden als iedereen zich aan de maximum snelheid houdt, ook dat is een grote leugen. Een leugen die de boeteinkomsten van meer dan een half miljard Euro in stand houdt.


De meest veilige wegen ter wereld zijn de Nederlandse snelwegen. Juist daar wordt straks permanente controle ingevoerd. Niet op de plekken waar kinderen spelen, niet op plekken waar veel fietsers zijn, niet in woonwijken.


Blijkbaar wordt iedere automobilist gezien als crimineel, waar permanente controle op dient te worden uitgeoefend. En dan geen permanente controle op de zaken die echt gevaarlijk zijn, zoals alcoholgebruik (8% van de ongevallen op de snelweg), geen voorrang verlenen (19%) of onvoldoende afstand houden(62%), nee controle op snelheid, wat volgens de statistieken slecht drie procent van de dodelijke verkeersslachtoffers veroorzaakt. (Bron: adviesdienst verkeer en vervoer)



10% van de verkeersdoden zijn jongeren op bromfietsen. Ruim een kwart van die jongeren krijgt op het middelbaar onderwijs geen minuut verkeersles, daar helpt geen controlesysteem tegen.



Er zijn wel degelijk alternatieven die het verkeer echt veiliger maken. Laat de maximum snelheid op de snelweg vrij, met de keiharde verplichting 2 seconden afstand te houden. In rustige situaties mag en kan men dan harder, zodra het druk wordt is men gedwongen om rustiger te rijden. Zo’n systeem zou de veiligheid daadwerkelijk ten goede komen, en is eenvoudig in te voeren.
Al jaren worden er miljoenen snelheidsboetes uitgedeeld. Aan gewone mensen in gewone auto’s die niets kwaads van zins zijn.
Als de politiek de verkiezingsbeloftes nu eens echt zou willen waarmaken, dan plaatst men Koos Spee direct over naar de afdeling kleine criminaliteit. Juist dáár heeft ons land dit zero-tolerance beleid nodig, niet op de snelweg.



Met vriendelijke groet,




K.P.G.H. Winkelaar



Mede ondertekend door:


 
 
Bron: Bron: 
 
  27-9-2002  


|

FlitsKaart