Trajectcontrole A13





 

Hoewel ik het nergens in de krant of op internet heb kunnen vinden, lijkt het me wel nieuwswaardig dat ze de lengte waarover ze de trajectcontrole op de A13 uitvoeren door middel van mobiele installaties kunnen verlengen.



Vanochtend reed ik richting Den Haag en zag op het viaduct waar de N209 de A13 overgaat voor iedere rijbaan een camera met toebehoren geplaatst op een 3-poot. In totaal een stuk of 10 wit-met-oranje jassen erbij, zoals je die ziet bij de KLPD.



Door deze plaats te kiezen kun je de extra camera's niet zien staan wanneer je uit Den Haag komt. Gevolg is dus, wanneer je pas bij het ANWB bord afremt, een hogere snelheid op de meters zet. Het kan zelfs zo zijn dat ze precies het stukje meten van het viaduct tot de eerste vaste camera achter het ANWB bord, om op die manier de 'snelheidsduivels', zoals ze ons plegen te noemen, extra zwaar kunnen bekeuren doordat ze over een korter stukje meten. Juridisch kader, bijvoorbeeld over de minimumafstand waarover ze de controle moeten uitvoeren ken ik niet.



Een gewaarschuw mens telt voor twee, dus pas op je telle(r)n

 
 
Bron: Flitsservice
 
  10-1-2002  


|

FlitsKaart