Trajectcontrole schiet doel voorbij





 

Sinds de intrede van de trajectcontroles is het hek van de dam, mailt Frans Tollenaar uit Vogelenzang. "Deze vorm van controle maakt autorijden zonder boetes een schier onmogelijke opgave," concludeert hij. Is dat ook uw ervaring?

Frans Tollenaar uit Vogelenzang mailt:
Ik zit als ondernemer al ruim 35 jaar op de weg en heb nooit serieuze overtredingen begaan buiten eens even wat te hard rijden of een parkeerboete en ik durf mijzelf als zodanig een veilige automobilist te noemen. Ik heb - en velen met mij- geen moeite met een terechte bekeuring waar ik eens de fout in ging met snelheid of andere zaken, maar het laatste jaar glijden de snelheidsovertredingen voor een paar luttele kilometers te hard met grote aantallen mijn brievenbus in terwijl ik er krampachtig alles aan probeer te doen om niet te hard te rijden. Een ritje van Haarlem naar Maastricht betekent echter minimaal 50 x een snelheidsverandering, waar je soms gedurende kilometers niet eens meer weet hoe hard je op dat moment mag rijden waardoor het autorijden op pure stress begint te lijken omdat de bonnen- gestapo je voortdurend in de gaten houdt.

Sinds de intrede van de trajectcontroles is het hek helemaal van de dam en wordt je zelfs rustig rijdend 'gepakt' op de rechterbaan. Wordt er niet bij stil gestaan dat je soms uit veiligheidsoverweging even wat gas moet bijgeven om zonder gevaar te kunnen in- of uitvoegen of om andere situaties waar veiligheid in het geding is ? Blijkbaar zijn de trajectcontroles zo kort dat een enkel moment van een paar kilometer te veel al onmiddellijk direct resulteert in een traject overtreding. Kassa.
De theoretici onder de verkeersdeskundigen hebben het blijkbaar weer voor het zeggen terwijl dit een grote frustratie voor hardwerkend Nederland gaat worden want deze vorm van controle maakt autorijden zonder boetes een schier onmogelijke opgave.

 
 
Bron: Telegraaf WUZ
 
  31-10-2012  


|

FlitsKaart