Verkiezingen: Beste partij uit verkeersoogpunt bezien





 

Weer verkiezingen, weer een hoop beloftes, waar uiteindelijk weer niets van terecht komt. Op het forum is er behoorlijk gediscusieerd over de verschillende verkiezingsprogramma's. Wat we eigenlijk kunnen zeggen is dat het niet uitmaakt op welke van de grote partijen u stemt. Er zal nog steeds weinig gedaan worden aan het fileprobleem, er zal niet minder worden geflitst, er zullen meer trajectcontroles komen, meer verlagingen van de maximum snelheid, meer kaarsrechte wegen met doorgetrokken streep (verboden in te halen) en laten we vooral niet vergeten; Kilometerheffing.

Er zijn eigenlijk maar 2 partijen die op verkeers en flitsgebied een duidelijk en helder standpunt hebben en wat overeenkomt met wat de meeste bezoekers zouden willen, namelijk: Minder flitsen, geen kilometerheffing, wat niets meer is dan een nieuw "kwartje van Kok", meer wegen en hogere maximum snelheden.

De Partij voor de Vrijheid (Groep Wilders):

# Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten

# Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles

# Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts

De Partij voor Nederland :

Vrije mobilitieit en een goede doorstroming van het verkeer zijn essentieel voor ons land.

Wij zijn mordicus tegen het invoeren van rekening rijden.

De A4 en A6-A9 moeten zo snel mogelijk worden gebouwd.

De huidige trajectcontroles zijn een belemmering voor de doorstroming van het verkeer.

Files in de sptisuren kunnen onder ander bestreden worden door de doorstroming bij de op en afritten van onze snelwegen te verbeteren wat kan worden bereikt door door een meer intelligente afstelling van de verkeerslichten. Aansluitend moeten de verkeerslichting op de routes van en naar de grote steden ook intelligenter worden afgesteld.

Knelpunten in ons wegennet ( bijv. 3 baans naar 2 baans) moeten worden weggewerkt.

Aan de rand van de grote steden moeten transferia komen met ruime parkeerfacilteiten en een vlotte overstapmogelijkheid op het openbaar vervoer.

Verder verwijzen wij U naar het "Deltaplan Snelwegen" van de St. Pro Auto voor verdere oplossingen voor de fileproblematiek ( www.proauto.nl ).

Het invoeren van een systeem van dynamische snelheidsregulering moet bestudeerd en eventueel ingevoerd worden.

Onze verkeersveiligheid is momenteel de beste van heel Europa.
Verkeershandhaving moet meer gericht zijn op het bestraffen van verkeersvandalisme en minder op het binnenhalen van extra belastinggeld door de huidige prestatieafspraken met de politiekoppsen.

Verder mag ik u nog wijzen op het artikel "De nieuwe melkkoe" dat u op onze website (www.partijvoor.nl) kunt vinden onder: PvN Pubicaties - columns.

---------------------------------------

Meer standpunten kunt u lezen op www.flitspaal.nl





 
 
Bron: Flitsservice.nl
 
  21-11-2006  


|

FlitsKaart