Aanhangwagen gespot op de N218



Datum van foto's:
Tijdstip: 16.30 uur
2365x

Na lang wachten was het dan eindelijk zover, mijn eerste repo vanuit het dus niet altijd prachtige Spijkenisse. Ik was even een middag met mijn broer naar het nabijgelegen Rhoon geweest toen we op de Baljuwlaan in Spijkenisse belandden. Uit het niets kwam er vanuit mijn dode hoek een flits! Raak dus. Gelijk een smsje naar Flitsservice.

Thuis de computer aangezet toen MarcoV mij attendeerde op een nieuwe melding op de N218.
De melding luidde:

radar+laser zh n218 geervliet ri spijkenisse door een aanhanger op de busbaan (eltjo)


Ik wist dat je er niet legaal bij kon komen, tenzij je een flink stuk wilde lopen. Nou het wordt toch tijd dacht ik dus ging ik op pad.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Richting Geervliet gereden, daarna gekeerd. Dan krijg je het volgende beeld zo'n kilometer voor de controle. Het was wel drukker dan de foto doet geloven, maar dat kwam omdat ik vooraan stond bij de verkeerslichten.

Drive-by van de controle is mislukt, dus heb ik de auto geparkeerd en ben gaan wandelen. Direct maar een mooie foto van de pakezel gemaakt. Het kenteken stond al in de kentekenlijst alleen de foto nog niet. De Volkswagen Golf Station TDI met kenteken 29-DS-KV.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Toen ik naast de BOA ging staan deed deze zijn raam al open en ik vroeg of ik voor Flitsservice een paar foto’s mocht schieten. Dit was geen probleem. Hij was wel erg nieuwsgierig waar ik mijn auto had gezet, want ik mocht hem best even in de pechhaven zetten van hem. Ik zei dat ik dit risico niet wilde nemen, omdat de meeste agenten dit gelijk bekeuren. Maar goed, tijd voor een paar foto’s van de controle. De welbekende aanhanger welke amper zichtbaar was, hoogstens op het allerlaatste moment.

Ik ben de busbaan maar niet overgestoken omdat ik dan wel erg dicht langs de weg stond. Hier is goed te zien dat de set nog zo’n 3 meter van de weg zelf staat.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Na de foto’s gemaakt te hebben ben ik terug gelopen naar de BOA en heb ik een praatje gemaakt over het nut van de controle. Hij zei dat hij hier al een tijdje niet meer had gestaan en blijkbaar vond hij het weer eens tijd worden. Ik vroeg waarom met de aanhanger (die had ik al een tijdje niet meer gezien) zijn antwoord daarop was: “ Ik ben meestal degene met de aanhanger, omdat de rest een hekel heeft ermee te rijden".

Ik zei tegen hem dat dit een flinke kassa plaats was, want in de tijd dat ik er stond (zo’n 15 minuten) ging toch zeker 15 procent op de foto. Hij was het hier mee eens, maar hij zei dat het hem weinig uitmaakte, hij stond er toch wel of er 0 of 100 mensen op de foto gingen. Vanuit zijn positie vertelde hij mij dat er zo’n 5 harder dan 140km/uur hebben gereden, bij een Vmax van 80.

De controle stond er overigens sinds 14.30uur (werd helaas pas 16.00uur gemeld) en zei dat hij rond 17.00 uur vertrok om mooi op tijd thuis te zijn voor het eten.
Verder zei hij dat Politie Rotterdam Rijnmond 3 nieuwe Mitsubishi’s Outlanders hadden besteld waarvan er 2 binnen waren, maar daar moest alles nog worden ingebouwd. Ook zei hij dat het nog zo’n 2 jaar duurt voordat alles digitaal hier is. Als laatste zei hij nog dat de nieuwe auto’s geen Gatso meer kregen maar de MultaRadar C, dit met de simpele reden dat het goedkoper is. Dit waren de laatste woorden met de BOA waarop ik richting huis ging.

Dit was mijn eerste repo, maar ik denk dat er nog vele zullen volgen.



Tekst en foto's: Patrick




Terug naar het reportage overzicht