Dubbel in Rotterdam (deel II)



Datum van foto's:
Tijdstip: 16.00
2295x

Vervolg deel I
Vanaf de controle Abraham van Rijckevorselweg thv Shell-viaduct reden wij samen naar de volgende gemelde controle,

radar zh in rotterdam op de tjalklaan thv pandnummer 40


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Rond 15.55 uur kwamen wij bij de Tjalklaan aan maar zagen wij niets. Wij omgereden onder de snelweg door en weer terug. Na eerst een auto geholpen met helpen in de berm te zetten zijn wij daarna verder gegaan richting huis. Op weg naar huis zagen wij alsnog de flitser. Alleen een andere straatnaam dan op de FS-site.

DJRoadstar heeft toen de juiste locatie door gesmst het kwam er zo uit te zien:

radar zh in rotterdam op de Vierhavensstraat thv pandnummer 40 door auto en aanhanger (djroadstar)


Er stonden 2 auto’s waarvan een VW die bij de aanhanger hoorde en er stond een collega met een Subaru.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

We hebben de auto aan de andere kant geparkeerd en zijn naar de Boa’s toegelopen. Daar ging er net één weg en de andere Boa wilde ons te woord staan. Ook het maken van foto’s was geen probleem.

Nadat we foto’s gemaakt hadden vroegen we of we een blik in de aanhanger mochten werpen. Dit was ook geen probleem en we mochten ook foto’s maken van de inhoud.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Dit was blijkbaar de eerste aanhanger welke digitaal was en niet analoog. Politie Rijnmond heeft deze al 2 maanden digitaal; ook al bestaat het al wel meer dan 6 maanden.

De Boa liet zijn laptop zien en heeft uitgebreid laten zien hoe het systeem werkt qua het in kader zetten van auto’s en ook het lezen van de kentekenplaten. Het oude patroon dat je vroeger over de foto kon houden om te kijken of je auto binnen het patroon valt kun je volgens de Boa niet meer gebruiken. Dit omdat ze het beeld over gehele breedte kunnen gebruiken om de kentekens te lezen en dit ook betrouwbaar is.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ook zagen wij de volgende foto die we u niet willen onthouden namelijk een fietser die 63 km p/uur fietst…(of de auto die erachter zit)

Daarna nog verdere vragen gesteld over de codes van de digitale camera welke te zien waren op het scherm in de aanhanger.

  • C50 = auto rijdt 50 km/h
  • CCC = auto rijdt in filevorming, kan niet geflitst worden, te dicht op elkaar
  • FFF = er is een foutmelding

  • klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

    De Boa vertelde ook het een en ander over deze plaats.
    Er wordt op deze weg namelijk vaak te hard gereden. Ze hebben er al heel vaak al staan controleren, vooral op snelheid. Er zijn wel een heel aantal zijwegen maar nog zijn er mensen bij die gewoon bijna 100 km/h rijden. Aardig gevaarlijk.

    In de laatste 10 min. dat wij bij de Boa stonden kwam er ook een motoragent bij. Even kijken hoe alles ging met de controle. Er werd ook meteen een overtreding van een gordel gezien en daar in de motoragent op afgegaan en kwam later weer terug. De Boa kan immers hier niet achter aan i.v.m. het achterlaten van het materieel en is niet bewapend.

    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
    klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

    De Boa stond er vanaf 14.45 uur tot 17.30 uur. In deze tijd zijn wij er ongeveer 45 min. bij geweest. In deze 45 min. zijn er 27 mensen geflitst waarvan de hoogst gemeten snelheid 73 km/h was, terwijl er 50 gereden mocht worden. De camera lette op beide richtingen.



    Tekst en foto's: fast^-^biker en DJRoadstar




    Terug naar het reportage overzicht