Dubbele Multanova gespot op de A15 tijdens Mini-meeting (deel 2)



Datum van foto's:
Tijdstip: De gehele middag en een deel van de avond

deel 1 vindt u hier




Dan even overschakelen naar de andere zijde. Aangekondigd door controleur -H- gingen we op zoek naar een weg, om zo dicht mogelijk bij de andere controleur te komen.

Dat was geen makkelijke opgave. Het stikt er van de weggetjes en fietspaden maar, of de helft loopt dood, of er zijn werkzaamheden. We zijn dus via enkele dorpen compleet omgereden en met een goede navigator uiteindelijk op de "Place d'theater" aangekomen.


We worden vanaf het viaduct al uitgenodigd om dichterbij te komen. Tijd om controleur -R- te leren kennen.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Geplaatst achter het hek. Er ontstaat een twisting of deze controle zichtbaar is vanaf de weg of niet. Als ik mijn hoofd langs het hek afsteek, krijg ik middelvingers. Alsof ik er wat aan kan doen. Men let echter alleen wat minder op de snelheidsmeter en vergeet dus dat ik op dat moment een Multanova 6F achter mij heb staan. Stom dus.

De opstelling van voren op de gevoelige plaat vastgelegd. Een keer niet tussen, maar naast de vangrail geplaatst. De andere controleur had een echte open vizier controle, maar deze MN6F staat met dat zeil over het hek toch echt verdekt opgesteld.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Lach eens naar dit dure vogeltje.

Voor de liefhebbers van fotocamera's: Deze is van het merk Nikon. Bij de Gatsoradar wordt meestal het merk Robot gebruikt. Goed voor een mooie kleurenfoto.. Ahum

Als je over het oranje pennetje kijkt, dan kun je zien waar de lens op gericht staat.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

We verplaatsen onze eigen camera wat lager om eens te kijken hoe het gesteld is met de ijking van radarset 22 van het KLPD.



De beide ijkingsstickkers vertellen ons dat de set is geijkt in de maand februari van het jaar 2002. De set kan voorlopig nog even mee.

Dan nemen we de radarkop nog even onderhanden. Deze is zo gevoelig, dat als je hem voorzichtig laat vallen, alweer richting NMI kan.. En dat is maar goed ook.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Dan nog een laatste foto van de set in werking, gemaakt vanaf de achterzijde.

De auto van de controleur, de Subaru Forester met als kenteken XB-PH-28 van het KLPD te Driebergen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Tot slot werpen we dan nog een blik in de kofferruimte.

Bij deze controle :

aantal passanten: 4243

aantal boven limiet: 931

aantal overtreders: 451



Tot zover weer een controle zoals die dagelijks te vinden zijn langs de A15. Zoals bekend behoort deze weg tot de projectwegen. En zal voorlopig nog wel zo blijven.

Wederom onze dank aan deze gezellige 2 heren van driebergen.



Tekst en Foto's: NvR




Terug naar het reportage overzicht