Flitsservice meets at Flevoland



Datum van foto's:
Tijdstip: gehele dag

8 februari 2003…. Het was weer eens tijd voor een meeting; de laatste meeting was immers alweer in november. Het was dus hoognodig om weer eens bij te babbelen, weetjes uit te wisselen, het gebruikelijke sleutelwerk en er moest natuurlijk ook e.e.a. uitgetest worden. Het lijkt een cliché te worden, maar blijft voor nieuwelingen en bezoekers natuurlijk de plek bij uitstek om elkaar eens in levende lijve te zien.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

En zo beginnen we dan deze reportage/verslag van de meeting die ditmaal in het Flevolandse werd gehouden. De dag stond boordevol met activiteiten: overdag lekker sleutelen en testen van detectoren, in de namiddag de "Tour de Gatso", een etentje bij de chinees en tot slot de speurtocht. Voor diegenen die er niet bij konden zijn een foto-impressie zoals die vastgelegd is door diverse fotografen en forummers.

Een vast onderdeel op de meetings is altijd het inbouwen van je nieuwe detector in je auto. Dat is vaak geen eenvoudige klus. Een helpende hand kan dan uitkomst bieden. Het inbouwen gebeurde op een parkeerplein in Dronten.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Op de diverse meetings de we door het land organiseren, zijn altijd technici aanwezig om je de helpende hand te bieden. Hier word een detector ingebouwd in een Peugeot 206

Om de antenne van de detector te plaatsen, zal bij deze auto het linkervoorwiel moeten worden verwijderd.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Maar niet alleen de 206 was aan de beurt, ook deze Seat werd voorzien van een radardetector, zodat zijn trouwe baasje meer kan letten op de weg, dan op de berm.

Ook hier werd het voorwiel verwijdert, om de ideale lokatie voor de antenne te bereiken. Het is van belang dat deze niet achter metalen delen wordt geplaatst. De radarstraling gaat hier niet doorheen. Plaats hem dus altijd achter een kunsstof deel.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Er wordt druk gewerkt aan deze Volvo waar de kabelspaghetti nog goed zichtbaar is. Deze kabelboom zal later weggewerkt worden achter het dashboard van de auto, om vervolgens niet meer zichtbaar te zijn.

Het display van de detector is dus volledig weggewerkt. De led van deze detector is verborgen achter het interieurverlichtingskapje (scrabble?) van de auto. Hier is een powerled aangebracht, die verbonden is met het oorspronkelijke display dat dus nu achter het dashboard ligt. Het piepje is nog wel hoorbaar.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Van een medeforummer wilde de auto niet meer starten.. Even de startkabels pakken, mocht ook niet helpen. Ook leuk.. Ga je naar een meeting, doet je auto het niet meer.....

.....Dan maar de echte profs erbij halen. De ANWB helpt waar het kan, maar het probleem blijkt ingewikkelder. De brandstofpomp kreeg geen stroom. De auto moest door een berger worden afgesleept.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Op naar deel 2



Tekst: NvR en foto's: NvR, Eddo, GPMvdB, Sinterklaas




Terug naar het reportage overzicht