Gatso op statief op de A28 net voor Assen-Noord



Datum van foto's:
Tijdstip: 's morgens rond 11.00 uur.

Ook vandaag werd er weer op één van de Drentse trajectwegen gecontroleerd. Dit keer betrof het de A28 die ook onder het regio project valt. In de regel wordt er door de regiopolitie tussen afslag Vries en Ruinen/Pesse gecontroleerd, en bijna altijd met statief. Vandaag stond het statief opgesteld boven op het viaduct bij Ubbena net voor afslag Assen-Noord komende vanaf Groningen.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Goed weggestopt in het groen stond het Gatso statief opgesteld, zonder (goede) radardetector en met een te hoge snelheid ben je hier snel de sigaar.

Nog even een foto van de opstelling, er wordt in dit deel van het jaar weer dankbaar gebruik gemaakt van moeder natuur.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Op deze foto is nog even duidelijk de locatie te zien: HMP 181.6 THV Ubbena. De opstelling stond dus op de westelijke rijbaan (Groningen->Assen), en dan net voor afslag Assen Noord.

Beneden bij de tunnel stond de Opel Vectra van Regio Drenthe met het kenteken NV-TJ-34 die al in de kentekenlijst opgenomen is. Als je goed kijkt zie je dat de beide controleurs van het weer genoten: opklap stoeltjes, koffie en de krant waren aanwezig.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Nog even ter aanvulling: de radarset was volgens mij net weer gekeurd aan de sticker te zien, en kan dus weer een jaartje mee.

Op de trajectwegen in Drenthe wordt ook regelmatig met de lasergun gecontroleerd. Met de lasergun worden voornamelijk de echte hardrijders er uitgehaald. Persoonlijk ben ik meer voor een persoonlijke aanpak (als er toch gecontroleerd moet worden...) : Dus direct de overtreder staande houden, en ook aangeven waarom er op een bepaald punt gecontroleerd wordt, dit zal ook meer effect hebben denk ik als een bon van het CJIB als enige aankoniging na 2 maand. Maar natuurlijk is dit een illussie omdat deze projecten ook gefinancieerd moeten worden en dat lukt niet met een enkele staandehouding...



Tekst en foto's: Harold




Terug naar het reportage overzicht