Gelderse boomknuffelaar



Datum van foto's:
Tijdstip: 19:30 uur
3637x

Vanavond zag ik een melding staan van een flitser op de N345 t.h.v. hmp 9.6. Dat is vlakbij mij in de buurt.



Bij aankomst zag ik niets. Ik dacht: "ik rij maar door, over 1 km is een rotonde, dan draai ik daar wel om naar huis te gaan". Een paar honderd meter voor de rotonde zag ik toch nog een groene Golf staan. Bleek dus de verkeerde hmp doorgegeven te zijn. Meteen de goede doorgegeven en dit werd de melding:



radar ge n345 apeldoorn ri zutphen thv hmp 10.5 net voor de rotonde bij voorst door groene vw golf


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De controlerende auto, strak voor de boom.

Toen ik naar de auto toe liep, zag ik dat er 2 vrouwen in zaten. Vrouwen? Ja... Eentje zag er best wel leuk uit, maar volgens mij was dat niet een BOA, maar een vriendin van de BOA. Dit omdat ze geen politiekleding aan had, en de andere vrouw wel. Volgens mij was dit voor deze BOA ook de eerste keer dat er iemand langs kwam om foto's te maken. Ik vroeg hoeveel er langsgekomen waren, dat waren er 136. Volgens mij moet je dat toch echt x10 doen... dus 1360 passanten. Dit keer heb ik een goede foto kunnen maken van de ijksticker en die was in orde. In eerste instantie wou de BOA niet hebben dat er foto's gemaakt werden, maar nadat ik zei dat dit een openbare weg was en enige discussie, mocht het toch.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Op de vraag hoeveel er te hard gereden hadden was het antwoord: "20". Ik zag op de camera iets van 158 staan. Daarom kreeg ik het idee dat ze er niets van snapte. Volgens de BOA rijden ze hier erg hard. Toen ik vroeg hoe hard dat was, wilde ze daar niet op in gaan. Jammer... Ze stond er al vanaf 17:30 uur, dus 2 uur. Daarom geloof ik niet dat er maar 136 passanten geweest zijn en dat de rest van een andere controle zou zijn. Ze flitse in beide richtingen en het is een drukke weg.

Parkeren kunnen die vrouwen wel. Vooral als het om geld gaat, denk ik dan. Meteen even het kenteken, 51-DX-DL. Je kunt de andere vrouw moeilijk zien, maar er zit wel iemand op de andere stoel.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Het betreffende hectometerpaaltje (10.5).

De drive-by. De Golf is niet goed te zien vanuit de verte. De tweede auto was volgens mij van de vrouw die bij de BOA zat te kletsen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De statistieken:



  • Passanten: 1360
  • Overtreders: 158
  • Hoogst gemeten snelheid: onbekend (niet echt meewerkende BOA)
  • Percentage overtreders: 12%
  • In een tijdsduur van 2 uur.




  • Volgens de statistieken van de BOA: 20 uit 136 auto's, 15%




    Dit is wel een plek waar wel eens te hard gereden wordt, maar om de auto weer zo smerig neer te zetten vind ik wel jammer. Als je uit de omgeving komt, herken je de auto denk ik wel. De BOA was óf niet erg ervaren, óf wilde gewoon niet meewerken. Flitsservice kende ze niet en van een reportage over een controle had ze nog nooit gehoord. Ze kon mij wel vertellen dat het gebruikelijk was dat er geen foto's van de BOA zelf op internet geplaatst worden. Wel apart dat je dat wel weet, maar nog nooit een reportage meegemaakt hebt. Ik had verder geen zin in een gesprek met deze BOA, dus ik ben maar weer snel verder gegaan.



    Tekst en foto's: Scoop643




    Terug naar het reportage overzicht