Hoe dichterbij Dordt, hoe vaker je geflitst wordt deel 2



Datum van foto's:
Tijdstip: 13:30 uur
3891x

Na eerst wat te hebben, waren petertjuh en ik weer op stap naar de volgende controle die vanaf ongeveer één uur op de Laan van Londen zou staan aldus de controleur . Nog maar net de Laan van Londen in gereden zagen we de Outlander al in de verte staan.

radar zh in dordrecht op de laan van londen thv de flat door een zwarte mitsubitshi outlander (marcov/petertjuh)


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ik ben eerst maar uitgestapt en Petertjuh zocht naar een parkeerplaats, na een tijdje zoeken had hij nog niks gevonden toen ik vroeg aan de controleur of hij achter de auto mocht parkeer was dit geen probleem. De locatie waar de Outlander stond was eigenlijk een parkeerplaats voor vrachtwagens en autobussen. Toen Petertjuh er ook was begon de hele uitleg van de Multa Radar C.

Als eerste begonnen we met het instellingen scherm deze kan in de auto gemonteerd worden, maar waarom zou je dat doen als je op de laptop alles ook kon instellen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Zoals op de eerste foto al te zien was kan deze auto ook met een statief gaan staan. Dit gebeurt met dezelfde set al die in de auto zit.

Hier dan nogmaals de kast waarin de set zit als hij op een statief staat. Hierin zitten alle kabels die aangesloten moten worden op de camera. Tevens zit hier een ventilator in, deze zorgt er voor dat de set geventileerd blijft. Als de set nog maar net operatief is en het regent kan het zijn dat er wat water in de kap zit en dat door de afzuiging het ruitje iets beslaat waardoor de foto niet zichtbaar zijn.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Dan hier de nieuwe radarbalk (antenne), deze is verbeterd en pakt nu ook brommers en scooters. Omdat deze nu ook een kenteken hebben kun ze ook makkelijk bekeurd worden.

Op de vraag waarom men had gekozen voor een bullbar wist de controleur het antwoord niet. Hij wist ook dat ze in Rotterdam flitste met Outlanders zonder bullbar dus het was ook niet zo dat het moest om te flitsen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Zie hier het wegbeeld van de controle.

Zo stond de controle er een tijdje bij en wij stonden er met zijn drieën naast en ja hoor er gingen er gewoon nog op de foto. Zelfs kijken naar ons en de agent en dan nog te hard er voorbij komen. Opletten is ook een vak geworden.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Als laatste nog een foto van de ijksticker de set was een tijdje geleden herkeurd want bij een andere radarbalk moet dit zeker gebeuren.

Aldus een zeer netjes dat wij zonder te vragen een hele uitleg krijgen over de Multa Radar C.



Tekst en foto's: MarcoV




Terug naar het reportage overzicht