In Heerlen is het nieuwe jaar begonnen



Datum van foto's:
Tijdstip: 12.30

In de pauze besloot ik maar eens wat aangekondigde controles af te struinen, totdat een collega me belde, die onderweg naar huis was. En zo kon ik deze melding naar Flitsservice sms-en:


12:23:03 - radar li n281 heerlen ri nuth thv hmp 26.9 thv texaco (flitsreport)



Helaas door de hevige regenval kon ik slechts één fly-by maken, en kort daarna een foto van de inhoud van de laadruimte van de Mondeo (20-HG-RS). De BOA was in het tankstation, en had de auto op een voetpad geparkeerd. Ze bleek naar het toilet te zijn, vertelde de volgende BOA die ik tegenkwam:


13:12:54 - radar li heerlen john f kennedylaan thv bushalte ziekenhuis blauwe carisma (flitsreport)




Het bleek de agent te zijn die altijd voor een praatje in is en geen problemen van foto's maakt. Alweer heb ik een aantal functies van de Gatso bijgeleerd, dankzij de uitleg van de agent.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De opstelling zoals die voor de inrit van het tankstation stond. Hier wordt gecontroleerd omdat "men tussen de flitspalen doorscheurt", aldus de agent van de tweede controle. Het statief staat duidelijk in het zicht opgesteld gelukkig.

De inhoud van de laadruimte. De kisten met het Gatso-logo zijn ondanks de regenval nog zichtbaar.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Tijd voor de volgende controle: hij stond er nog maar een paar minuten, want ik zag de Carisma wegrijden bij de eerste controle: Even op het statief letten tijdens de sanitaire stop van de collega. Kijk, da's nou collegialiteit :)

De Carisma bij de bushalte. Er moet toch een lichtje branden als je deze auto zo ziet staan? Vrij duidelijke controle.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Zoals af te lezen is aan het display, zat mijn pauze er bijna op. De set is een maandje geleden geijkt en kan dus het komende jaar nog veel geld opbrengen.

De rode knop rechts van het bedieningspaneel is om de flitslamp handmatig aan- en uit te schakelen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De hoogst gemeten snelheid wordt bijgehouden "voor de statistieken". Iemand presteerde het om met zijn Golfje met 80 km/u aan ons voorbij te razen. Ik denk dat dat de winnaar wordt voor vandaag. Ik begrijp dat Flitsservice de controleurs niet herkenbaar in beeld brengt, uiteraard staan deze en nog meer foto's van de BOA wel herkenbaar op mijn eigen site, http://www.flitsreport.com

Voor de liefhebbers nog even de "RADAR/ROODLICHTSTAAT". Allerlei
interessante informatie over de controle, opgemaakt door deze BOA.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De sensor met het rode lampje dient als een soort lichtmeter om de flitslamp wel of niet te activeren. Zoiets als bij een normale camera: is er te weinig licht, dan flitst-ie.

Een overzichtsfoto van de verkeerssituatie achter de flitsauto. Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is om 50 km/u te rijden hier.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Mocht je geflitst zijn en je vraagt de foto op, dan ziet-ie als volgt uit. Denk wel even je eigen auto op de rijstrook erbij.



Tekst en foto's: Flitsreport




Terug naar het reportage overzicht