Kmar last van wind?



Datum van foto's:
Tijdstip: 11.30
7587x

Afgelopen zondag 6-7-07 was ik eerder klaar met een oefening en net onderweg naar mijn vriendin om daar de tijd verder nuttig te besteden. 30 min na vertrek viel mijn oog op de volgende melding op rds: A16 30.1(qmusic). Hierop heb ik even via sms contact gehad met MarcoV over het begin tijdstip en of het laser/rader was.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Eenmaal in de buurt van de controle ben ik er bij H.I. Ambacht afgegaan en bovenaan naar links afgeslagen waar ik 2 BOA's ontspannen zag laseren. Ik heb mijn auto bij het nabij gelegen tankstation geparkeerd en ben richting BOA's gelopen. Toen ik nog onderweg naar BOA's foto's maakte van het vervoersmiddel, toeterde een motor van de KMAR zo van niet doen. Deze vond het blijkbaar niet goed dat ik de documentatie die achter vooruit lag fotografeerde.

Ik heb na 2 foto's mijn weg richting de BOA's vervolgd en bij aankomst mij even netjes voorgesteld. Ik kreeg de vraag "of mijn vriend uit Ridderkerk niet al vaak genoeg foto's heeft gemaakt". Waarop ik antwoordde dat het toch elke keer anders is.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Toen vonden ze het goed dat ik foto's voor een reportage zou maken en heb ik een aantal foto's gemaakt. Na de foto "sessie" heb ik aan de BOA's wat informatie gevraagd en deze konden mij melden dat er sinds dat ze er stonden om 9uur tot dat ik er was om 11:46 er 43 overtreders waren waarvan de snelste 168km p/uur heeft gereden. Ook vertelde de BOA dat ze zo gingen eten maar wel tot 17:00 zouden laseren.

Op de vraag wat er nou gebeurde als je gelaserd werd zeiden ze dat je dan door een motor werd begeleid naar het terrein van Rijkswaterstaat(RWS) in Dordrecht. Op de vraag hoe ik er kon komen antwoordden ze door middel van de route uit te leggen maar wel vermeldden ze erbij dat hun collega's ook zo pauze gingen houden. Toen ik weg liep en ik om keek waren ze al aan het afbreken.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ik ben na dat ik weer in mijn auto was gestapt naar Dordrecht gereden om daar wat foto's te maken (welke tot op heden nog niet daar waren gemaakt). Eenmaal ter plaatse was het geen probleem om foto's te maken. Ook stond er nog 1 man die net een bekeuring had gehad en ik moest van de BOA's aan hem vragen om toestemming voor een foto waar je ook zijn auto op kon zien. Na aan de man uitgelegd te hebben dat ik foto van zijn auto wilde nemen was dat geen enkel probleem.

Wel was de man het niet eens met de manier waarop hij naar het terrein van RWS werd gebracht. Hij verklaarde namelijk:"ik ben het er niet mee eens hoe ze je eruit halen. De motor rijder van de KMAR liet niet duidelijk zien wie hem moest volgen. Naast mij reed een man van Turkse afkomst en ik dacht eerst dat ze hem moesten hebben omdat zulke mensen er meestal uitgeplukt worden". Toen het duidelijk was dat ik hem moest volgen en ik dus achter hem aan reed zwalkte de motorrijder van de KMAR behoorlijk over zijn rijstrook. Dit leverde een gevaarlijke situatie op."

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Wel vond hij dat hij inderdaad te hard had gereden maar niet zo hard als dat ze aangaven. De man overweegt bezwaar te maken over het rijgedrag van de KMAR motoragent. Ik heb de man door verwezen naar flitsservice om eventueel in beroep te gaan van zijn boete. Nadat ik klaar was met het gesprek met deze man heeft hij zijn weg naar zijn bestemming vervolgd en ik heb nog wat foto's gemaakt van het aanwezige materieel en de indeling. De controle was 6 motoren rijk waarvan er 2 van de KMAR waren. Na de foto's van deze opstelling heb ik de weg naar mijn vriendin weer vervolgd.



Tekst en foto's: djroadstar




Terug naar het reportage overzicht