N282 dubbel onder vuur op korte afstand



Datum van foto's:
Tijdstip: 13.00 - 13.30 uur
1340x

Na de controle in Breda hebben we de gok genomen dat er in Tilburg nog wat stond van het VHT. Via de N282 zetten we koers naar Tilburg en jawel, in de lange 70-zone in Tilburg zagen we de eerste controle ter hoogte van Amarant:

radar nb in tilburg op de bredaseweg door een witte opel zafira thv amarant (marcov/petertjuh)


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De Zafira stond open en bloot in de berm, een stukje voor een informatiebord waar ikzelf mooi de auto kon neerzetten. Uiteraard konden we hier ook onze gang gaan met het maken van foto’s.

De Zafira stond naast de oprit naar Amarant en controleerde vreemd genoeg het verkeer in beide richtingen.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Vreemd omdat de controle stond op een driebaansstuk (de derde rijstrook was de afslag naar links voor Amarant voor het verkeer dat in de richting van Breda reed). Toen wij erbij stonden, gaf dit vele foutmeldingen.

Zoals gezegd is de 70-zone van de N282 erg lang en daarom zit je toch te snel boven de 70 ondanks enkele flitspalen op dat traject die waarschijnlijk niet meer actief zijn, getuige de Zafira in de berm.

Deze Zafira was niet de enige controle in de 70-zone. Een stukje doorgereden kwamen we de grijze Opel Astra tegen zodat we alle bekende voertuigen van het VHT hadden gespot.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

radar nb in tilburg op de baroniebaan ri a58 voorbij het tankstation door een zilverkleurige opel astra

De N282 is hier 2x2-baans met een heerlijk grote middenberm. Ook hier is 70 het maximum. De controle stond hier enkel in de richting van de A58 en het verkeer van Breda naar Tilburg kon dus twee keer in korte tijd (maximaal 2 kilometer) de pineut zijn op deze weg.

De afstand tussen de verkeerslichten hier is niet groot, waardoor het vaak vrij zinloos is om van rood licht naar rood licht te “racen”.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De Astra stond achter een brede boom en viel niet heel erg goed op, maar toch goed genoeg voor ons. In tegenstelling tot het stuk waar de Zafira stond, zijn alle belangrijke kruisingen op het stuk van de Astra voorzien van verkeerslichten waardoor ik vind dat je dan niet zo vaak hoeft te controleren op naleving van de geldende maximumsnelheid.

Als de een groen heeft, heeft als het goed is de ander rood dus voorrangsfouten zullen alleen voorkomen door negeren rood licht en niet door verkeerd inschatten van de snelheid door de medeweggebruikers. Al met al is de N282 ook een top 10 weg zodat deze nog wel vaker gecontroleerd zal worden. Vermoedelijk ook als het nieuwe jaar weer is ingegaan.



Tekst: Petertjuh en foto's: MarcoV




Terug naar het reportage overzicht