Nieuwe flitsauto VHT Limburg-Zuid in actie



Datum van foto's:
Tijdstip: 13:45 uur

Op weg naar een afspraak reed ik over de Urmonderbaan. Opeens begon mijn 975R te piepen en in de verte (600 meter verderop) zag ik een grijze auto staan. Hey dacht ik, de grijze Golf IV van het verkeershandhavingsteam. Toen ik echter dichterbij kwam vond ik dat hij er maar raar uitzag. Het bleek uiteindelijk niet om de Golf te gaan maar om een nieuwe auto van het VHT Limburg-Zuid. Een Fiat Stilo. Een troost, als VROS-auto zal hij niet gebruikt worden. Hij is uitgerust met een 1.2 liter 16v motor. Niet rap genoeg om veel snelheidsovertreders in te halen.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Hier is hij dan, de nieuwste aanwinst van het VHT Limburg-Zuid. De Hella's zijn niet meer zo opvallend ingebouwd maar zitten mooi in de bumper weggewerkt. Let ook op de twee gekleurde dingen in de zonneklep. Volgens mij zijn het lampjes maar ik heb geen enkel idee waar die voor dienen.

Update:
Volgens forumlid Gurb zijn het stickers die aangeven dat er een airbag aanwezig is, zodat men geen kinderzitje mag plaatsen op de passagiersstoel.

En zo ziet hij er van achteren uit. Deze auto lijkt me vrij herkenbaar, omdat in deze regio niet veel (grijze) Fiat Stilo's rondrijden en bovendien heeft deze flitsauto een stroomtoevoer in de achterbumper (witte vierkant).

Overigens flitst deze (en de andere auto's) alle vier de rijstroken, dus niet zoals veel mensen denken alleen de twee waarlangs de auto staat (en geloof me, hij flitste regelmatig auto's aan de andere kant van de middenberm).

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Tot slot nog een persbericht met o.a. de gegevens van deze controle (vetgedrukt):



Het VHT controleerde vandaag tussen 07.00 en 14.00 uur op drie plaatsen in de gemeente Sittard-Geleen. Tijdens de controletijd passeerden op de Windraak (2750); de Rijksweg Noord (620) en de Urmonderbaan (1760) voertuigen de radarposten, waarvan er respectievelijk 83, 39 en 84 te hard reden.
Op de twee eerste genoemde 50 km wegen werden 80 en 74 als topsnelheden gemeten, terwijl dit op de Urmonderbaan 115 was.



Tekst en foto's: Tinus




Terug naar het reportage overzicht