Nieuwe plek N34-hmp 24.8 vastgelegd...



Datum van foto's:
Tijdstip: 11:30 uur
2524x

Na het vastleggen van de flitslocatie aan de N48 besloot ik dus, via Ommen, door te rijden naar de N34.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ook hier weer druk verkeer, de stand later op de Gatso aldaar zou dat ook laten zien.

T.h.v. hmp 23 besluit ik de parallelweg te volgen. Aangekomen bij de plek stond er inderdaad een blauwe bus van VHT IJsselland. Het was al een gokje, meestal staat men er tot ca. 12 uur om vervolgens een andere plek op te zoeken. Vandaag dus net geluk gehad. Gelijk maar de melding doorgegeven naar FS:


radar ov n34 ommen ri hardenberg thv hmp 24.8 door een groene kliko (tento)


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De agent stond juist op het punt om de kliko in te laden en kon nog gauw een paar foto's maken. Dit is het zicht in de richting Ommen. Een mooie weg om te zien, met er voor en er na een flauwe bocht.

Eerder deze ochtend was er een melding op Q te horen. De kliko zou staan bij 28.4. De agent had al lol gehad. Dinsdag zou hij vrij zijn en hij had al doorgegeven aan de meldkamer dat de getallen omgedraaid waren. Stel dat er collega's bij 28.4 langskwamen en zouden denken dat hij al een dag eerder vrij genomen had haha.... Voor de zekerheid nogmaals gekeken op het bordje, was toch echt hmp 24.8.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De eindstand deze ochtend: van de 1640 voertuigen waren er 49 op de foto gegaan, een kleine 3%. Het laatst gemeten voertuig was door de radar gegaan met 76 km/uur. Er werd ( zoals meestal aan de N34) zowel opkomend als afgaand gecontroleerd met een ingestelde waarde van 87 km/uur.



Tijdens het bekijken van de foto schrik ik even lichtelijk. Ik dacht dat je namelijk 100 km/uur op dit stuk mocht. Snap ook niet hoe ik daar bij kom eigenlijk.... Misschien met de N48 in de war?!

Tijd om de klosjes hout t.b.v. het waterpas zetten in te pakken en de kliko af te voeren... Op deze foto het zicht in de richting Hardenberg.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De fotorol was op een paar foto's na vol en deze werd gelijk maar verwisseld voor een verse fotorol.

Een nieuwe rol werd uit de zak gehaald en samen met een verse memory-stick aan en in het apparaat bevestigd.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Hierna werd de apparatuur verder ingesteld, naar binnen getakeld en koers gezet richting Hardenberg, alwaar de kliko ergens t.h.v. hmp 29.x een poging zal doen om de N34 veiliger te krijgen...

De N34.... een dagelijkse hotspot tussen Ommen en Hardenberg/Coevorden ( kliko-IJsselland) en Coevorden-Zuidlaren ( VHT-Drenthe). Een stukje techniek weggemoffeld in een kliko, vanuit een radarauto of op statief achter een hmp kan hier voor een onaangename verrassing zorgen...



Tekst en foto's: Tento




Terug naar het reportage overzicht