Radarcontrole Lochem Goor



Datum van foto's:

Het is jammer dat de sms-dienst dreigt te verdwijnen, want deze controle vond ik juist door onze sms-dienst.


RADAR OV LOCHEM-GOOR N346 27.1 AFZ. KS


Deze weg heeft 2 flitspalen, waarvan een in de buurt van deze controle. Een van de palen staat al een paar maanden aan, maar was voor deze controle uitgezet. Dat wil zeggen, de radar staat wel aan, maar het fototoestel niet.

Het hectometernummer klonk me wel enigszins vreemd in de oren, dus erop af en kijken waar het is.
De Bel915 gaf waar voor zijn geld, 1400 meter voor de controle klonken de eerste waarschuwende piepjes.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De weg richting Lochem ziet er erg uitnodigend uit, en lokt met gemak snelheden uit die boven de 80 liggen.
Nu zo'n 2 jaar geleden moet dit het uitzicht zijn geweest van een motoragent achter een lasergun, schietend op mijn auto die net een voorligger aan het inhalen was. Ik mocht toen stoppen op exact dezelfde plaats als waar nu de radarwagen staat...slechte herinneringen aan deze plek dus.

Niet echt zinvol, deze foto maar wat moet je anders op je vrije dag.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Ook de weg richting Markelo/Goor nodigt uit tot iets hogere snelheden. Wat de meesten niet deden, overigens. Het gemiddelde lag op zo'n 78 km/u. Koos Spee zal hier blij mee zijn.

Deze heeft pech. Eigenlijk heeft hij gelijk, 100 past hier beter. Is alleen zo duur...

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

En de set kan nog een tijdje mee, geijkt in Oktober.

Controles op een plek als deze zie ik liever niet. Het is mij een raadsel waarom er op snelheid wordt gecontroleerd op lange rechte, verlaten wegen terwijl de ongelukken op kruisingen gebeuren. En dan vooral door voorrangsfouten, maar dat willen Spee en 3VO niet horen. Nee, die jakkeraars met 87, die moet je aanpakken.





Deze repo werd mede mogelijk gemaakt door Astrid.



Tekst en foto's: Raymond




Terug naar het reportage overzicht