Seat Toledo actief op de N278



Datum van foto's:
Tijdstip: 13.00 - 15.00 uur
2279x


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Coming the „Rijksweg“ (N278) from Maastricht and nearing the crossing to Hoogcruts. The series follows the street straight on towards Gulpen.

To assume the Dutch habit, there is the chainage as a landmark.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

A little bit nearer. There is a big difference - compared to German
signposting - that I observed and want to note: in Germany, where roads beyond towns use to have a limit of 100km/h, this place would definetly have been restricted to 70km/h due to the housings and the cross-road afterwards. So the given limit of 80km/h at this is place was quite fast for me. On the other hand: always 80km/h as a limit for roads in the boonies was quite too slow for me...

Close to the trigger point.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

This picture was done with a so-called „polarising filter“, so one gets a non-reflecting windscreen. In doing so, the used SmartCamera II becomes quite visible. The same method is used while every German speed trap to get a high-quality picture of the driver, because over here itŽs always the causer having to pay, not the keeper of a car. So using this filter alleviates the identification in an enormous way!

The number plate hides the radar, down below the flash-unit. Once again, I would have partly pixelated the number plate (voluntary, as a „thanks“ for the nice treatment), but as it was already published, I can't see a need in doing so.

Description for the other direction, this time leaving Gulpen and moving towards Maastricht. We follow the multilane uphill street until reaching this point, where the former two lanes become one.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Junction to Ingber.

Nearly everbody knew why the car was parking there and slowed down (if necessary).

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

The monitoring car from behind. In this direction I don't really see a need to controle this lane...

At the end a rearward view on the MultaRadar C and its components.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Once again, I wanna thank for the nice treatment.



Tekst en foto's: toeschouwer




Terug naar het reportage overzicht