Techmeetingverslag Nieuwegein deel 1



Datum van foto's:
Tijdstip: De gehele dag

Zoals reeds aangekondigd in de meeting-agenda en fora is er op 16 juni 2002 wederom een technische meeting gehouden en wel op het parkeerterrein van het McDonaldsrestaurant te Nieuwegein.



Op dit soort meetings geven de technici van Flitsservice eens nader uitleg over de diverse detectietechnieken en geven tips hoe dergelijke detectoren ingebouwd kunnen worden.



Een verslag van deze dag is te lezen op deze pagina's.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Omstreeks 10:30 uur kwamen De Nachtkoerier, Tinus, Charlie10 en ik aan op de bovengenoemde locatie. ITdAnGeR was reeds aanwezig met zijn Renault Clio.



Het weer begon vandaag een beetje druilerig maar het zou later op de dag redelijk goed opklaren.

Steeds meer bezoekers van Flitsservice.nl kwamen langs op deze meeting.

Zelfs de eenden kwamen een kijkje nemen. Zij zijn immers ook vaak geflitst. Misschien ook een detector nodig??

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Aangezien het nog niet zo druk was, werd besloten om even wat koffie te nuttigen. Voor diegene die honger had, kon er ook nog wat gegeten worden, zoals op deze foto GPMvdB en Tinus.

Uitgegeten en wel kwamen we terug op het parkeerterrein. Daar was het inmiddels al wat drukker geworden. Aandacht ging ook uit naar dit apparaat. De Controlaser van Martijn.



Er is reeds een complete reportage gemaakt over dit systeem en dat is hier te vinden.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

En de snelheidssensor van het apparaat is hier te vinden. Op de as van de auto van Martijn.


Medeforummer Morbid Angel had ook een Controlaser gekocht. Hij had nog wat inbouwproblemen ondervonden. Hopelijk is dat nu opgelost. En dat is nu juist waar deze techmeetings voor bedoelt zijn.

Het duurde niet lang of er kwamen steeds meer geïnteresseerden. Al snel werden dan ook de eerste motorkappen opengemaakt.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Belangrijke vraag op de meetings is altijd "Hoe verbeter ik mijn detectie?".



Er zal dan ook een optimale plaats gevonden moeten worden om de antenne van de detector te plaatsen. Bij deze Astra werd de complete voorbumper gedemonteerd.

Door de vele ervaringen bij de diversen types automobielen is reeds duidelijk waar de antennes het beste geplaatst kunnen worden.


Het trok veel aandacht bij de vele bezoekers van deze meeting.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

De plaats voor deze Opel Astra is gevonden. Het beugeltje voor de antenne wordt geplaatst.

Ook Charlie10 kon het niet laten om te gaan sleutelen aan zijn Alfa.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Nadat zijn auto op de krik stond, was het tijd voor charlie10 om eronder te glijden. Assistentie was natuurlijk wel handig.

"Of het lukt hier? Dacht het wel hoor!!", aldus de lachende detectormonteur in spe.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Deze reportage bestaat uit 3 delen. Dus op naar de volgende pagina



Tekst: NvR
Foto's: NvR, Chuckie, GPMvdB, Martijn





Terug naar het reportage overzicht