Veel Duitsers ontvangen aandenken van VHD op bevrijdingsdag...



Datum van foto's:
Tijdstip: 13.15 uur

Het is deel 2 van de reportage, maar eigenlijk deel 3. Aangezien ik de Focus "niet zo spannend" vond, heb ik die samengevoegd met de laser-controle, omdat die zich op 1 weg bevond.



De N37 is een smalle 2-baans 100 km/uur weg. De staat van het wegdek is mede door het vele internationale vrachtverkeer gewoon ronduit slecht. Spoorvorming en gaten maken hier de dienst uit. Totdat ook dit gedeelte verdubbeld is, is het gewoon oppassen geblazen als je hier langs rijdt. Voor het wegdek, maar ook voor een eventuele controle-stek, zoals ik die vandaag tegenkwam.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

In de vangrail van de N37 stond controle nummer 3.



Via een kabeltje kon men beneden in de gaten houden met hoeveel men "over de scheef" ging.

De opstelling stond redelijk in het zicht in de vangrail. Niks achter een hectometerbordje, geen (regen)kap, gewoon vol in het zicht.



Op het moment van foto's maken, draaide de opstelling zo'n 3 uur. Gemeten werd er op 87/108 km/uur. Van de 1700 waren er 106 op de foto gegaan, toch nog bijna 6%.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Opvallend was dat er veel Duitsers op de foto gingen, net als op de N34. Kennen ze de Nederlandse methodes niet????? Ook hier werden ze bevrijd van hun euro's....



De hectometerpaaltjes zijn op dit gedeelte slecht te lezen. De Gatso stond vandaag bij 26.6. Ik denk ook niet dat ze die nog vervangen, aangezien de N37 straks toch A37 zal gaan worden en dat men dan gelijk nieuwe bordjes neerzet?!?!?

De N37, gezien richting Duitse grens. Veel vracht- en autoverkeer wat veel inhalen veroorzaakt. Her en der staan de borden "inhalen levensgevaarlijk"; die staan er niets voor niets. Als het hier fout gaat, dan is het altijd meteen goed raak!!!

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Als laatste een totaal overzicht van de opstelling. Flitslamp onder de vangrail, accu erbij, kabeltjes, het bekende recept.

Achteraf ben ik blij dat ik hier "in de herkansing" naar toe ben gereden. Anders had ik het mogen uitproberen van de nieuwe lasergun moeten missen.



Tekst en foto's: Tento




Terug naar het reportage overzicht